Toimitusehdot - General terms and conditions for delivery


Please scroll down for English version.

Voimassa 7.10.2020 alkaen

Verkkokauppa

HIMA Clothing (Y-tunnus: 3122881-7) on suomalainen verkkokauppa, joka myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen, Eurooppaan, Yhdysvaltoihin ja Kanadaan. Pidätämme oikeuden mahdollisiin hintojen ja postikulujen muutoksiin.

EU:n alueella hintoihin sisältyy arvonlisävero 24 %.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.himaclothing.fi. Tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilaukset voidaan vahvistaa myös tekstiviestillä, jossa on linkki verkkosivullamme olevaan tilausvahvistukseen. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa maksupalvelutarjoajia ovat Klarna ja Paytrail. Paytrailin kautta on käytettävissä kaikkien suomalaisten verkkopankkien maksupainikkeet, MobilePay, luottokortti, lasku, osamaksu ja Paypal.

Lisätietoa Paytrailista maksupalvelutarjoajana:

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Mahdollisissa maksupalvelun ongelmatilanteissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@himaclothing.fi.

Toimitustavat ja -kulut

Suomessa toimitustapoina on valittavana postipaketti, kirje ja nouto. Euroopan alueella toimitustapana on GLS-paketti. Kanadaan ja Yhdysvaltoihin toimitustapana on maksikirje tai postipaketti tilauksen koosta riippuen.

Kirje on valittavissa toimitustavaksi, mikäli tilaus on riittävän pieni. Muussa tapauksessa tilaus toimitetaan postipakettina lähimpään pakettiautomaattiin. Mikäli haluat paketin tiettyyn pakettiautomaattiin, ilmoitathan asiasta tilauksen jälkeen sähköpostitse: info@himaclothing.fi

Kirjeen toimituskulut Suomeen ovat 3,50 € ja postipaketin 5,90 €. Yli 120 € tilaukset toimitamme Suomeen veloituksetta.

Muualle Eurooppaan toimituskulut ovat 12 €, lukuun ottamatta Sveitsiä ja Norjaa, jonne toimituskulut ovat 25 €. Yhdysvaltoihin ja Kanadaan toimituskulut ovat 25 €.

Tilaukset on myös mahdollista noutaa ilman toimituskuluja yrityksen osoitteesta Amiraalistonkatu 1b 7, Turku. Tällöin noutoajankohta on sovittava erikseen sähköpostitse info@himaclothing.fi tai soittamalla numeroon 040 4150322.

Toimitusaika

Kun tuote on varastossa, tilaus lähetetään viiden arkipäivän sisällä maksutapahtuman kirjautumisesta meille. Tilaustuotteissa toimitusaika on mainittu tuotteen yhteydessä, yleensä 1–3 viikkoa. Postin toimitusaika kirjeelle Suomeen on noin 4 arkipäivää ja paketille 1–3 arkipäivää.

Euroopan alueella toimitusaika lähetyksestä on noin 2-7 työpäivää. Muualle maailmaan toimitus vie 6–14 työpäivää.

Mahdollisista poikkeuksista toimitusajoissa ilmoitetaan erikseen.

Vaihto- ja palautusehdot

Kuluttajansuojalain mukaan sinulla on oikeus vaihtaa tai palauttaa verkkokauppatilauksesi joko kokonaan tai osittain 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja täysin uutta vastaavia myyntikelpoisia tuotteita. Tilauksesta valmistettavilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Ilmoitathan tilauksen palautuksesta aina meille etukäteen esimerkiksi sähköpostitse: info@himaclothing.fi

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä mukaan tilausnumerosi ja yhteystietosi. Palautuksesta aiheutuvat toimituskulut maksaa asiakas.

Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ilman vaadittuja lisätietoja ei ole palautus. Lunastamattomista lähetyksistä veloitamme palautustyöstä aiheutuneet kulut asiakkaalta.

Palautusosoite:

Iina Maria Clothing Company Oy
Amiraalistonkatu 1b 7
20100 Turku

puh. 040 820 6635

Huom! Palauttaessasi tuotteen postipakettina, lisääthän paketin tietoihin myös yllä olevan puhelinnumeron. Tämä nopeuttaa palautuksen käsittelyä.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Muuta

Pidätämme oikeuden toimitusehtojen muutoksiin. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava voimassa oleviin toimitusehtoihin. Lisätietoja HIMAn henkilötietojen käsittelystä saat sivustollamme olevasta Tietosuojaselosteesta.

 

______________________

General terms and conditions for delivery

Online Store

HIMA Clothing, Business Identification Number (Y-tunnus): 3122881-7 is a Finnish online store that sells products to private individuals in Finland, Europe, The United States of America and Canada. We reserve the right to conduct any changes to pricing and shipping costs.

Prices within the EU are subject to, and include a Value-Added Tax (VAT) of 24 %.

Orders

The purchasing of products can be mainly conducted using an Internet webpage at the following address: www.himaclothing.fi All purchases will be confirmed through e-mail, where we will notify the price of the purchase, shipping costs, and list the products that were purchased. Purchases can also be verified VIA text message, which include a link to our website-based purchase confirmation page. Customers will be subject to agree to all up-to-date terms and conditions that may apply to each purchase, and product shipping.

Charges

Products and their shipment fees will be paid at the time of the order. The payment options include payment service providers such as Klarna and Paytrail. Through Paytrail, all Finnish online banking options can be used in addition to Mobilepay, Credit cards, bill payment, hire purchase, and Paypal to complete purchases.

More information about Paytrail as a payment service provider:

As a service provider with the role of a payment intermediator and payment service provider, Paytrail Oyj (2122839-7) cooperates with Finnish banks and Finnish credit institutions Paytrail Oyj will appear as the payee on account statements or card invoices, and forwards all payments to the merchant. Paytrail Oyj is a licenced payment institution. If you have complaints, please first contact the product supplier.  

Paytrail Oyj, Business Identification Number (Y-tunnus): 2122839-7
Address: Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Phone: 020 718 1830
Website: www.paytrail.com

If you encounter difficulties during your payment process please contact customer service at info@himaclothing.fi                       

Delivery methods and costs

In Finland, delivery methods include the choice of parcel, letter mail, and pick-up. In other places in Europe, the delivery method is a GLS parcel. Delivery methods to Canada and the United States of America is either a Maxi letter or parcel depending on the size of the order.

The letter mail delivery method may be selected if the order is small enough. Otherwise, the order will be delivered as a postal parcel to the nearest parcel pick-up location. If you want a package delivered to a specific parcel pick-up location, please notify us by e-mail after ordering at: info@himaclothing.fi 

The cost of letter mail delivery in Finland is 3.50 €, a parcel is 5.90 €. All orders over 120 € in Finland will be delivered free of charge.

Elsewhere in Europe: Delivery costs are: 12 € (excluding Norway and Switzerland where costs are 25 €). Shipping costs to the United states of America and Canada are 25 €.

It is also possible to pick-up orders without any delivery costs from HIMA clothing at Amiraalistonkatu 1b 7, Turku. If you decide on the pick-up option, the time of pick-up must be agreed upon separately by e-mail info@himaclothing.fi or by calling: 040 415 0322.

Duration of delivery

Once the product you ordered is in stock, the order will be sent to us within 5 business days of the registration of the payment’s transaction. For custom-made products, the delivery time is mentioned with the product, and usually takes 1-3 weeks. The delivery time for a letter mail in Finland is approximately 4 business days. The delivery time in Finland for a parcel delivery is 1-3 business days.

In Europe, the delivery time after shipment is approximately 1-7 business days. Elsewhere in the world, delivery may take from 6-14 business days.

Any exceptions to delivery times will be announced separately.

Conditions on Exchange and Returns

According to the Finnish Consumer Protection Act, you have the right to exchange or return your online store purchase either in full or in part within 14 days of receiving the order. The right of return only applies to unused and brand new marketable products. All custom-made products cannot be returned.

When returning a delivered order, please inform us beforehand by email: info@himaclothing.fi

When returning a delivered order, be sure to include your order number and contact information. Delivery costs for the return are to be paid by the customer.

Merely returning or not collecting the products without the required additional information is not considered to be a return. For non-redeemed shipments, we charge the customer for the costs that may apply to the returns.

Return Address:

Iina Maria Clothing Company Oy
Amiraalistonkatu 1b 7
20100 Turku
Finland

phone: +358409116635

Troubleshooting

If the product is lost or damaged during shipment and delivery or does not otherwise correspond to your order, please notify the parties mentioned in the exchange and return conditions within 14 days of the defect. If the package is damaged in the mail, a complaint must be made about the product to the post office immediately.

If any disputes concerning the trade agreement cannot be resolved through negotiations between the parties, the consumer may refer the matter to the Consumer Disputes Board. (www.kuluttajariita.fi)

Before taking the matter to the Consumer Disputes Board, the consumer must contact the Consumer Advice of the Local Register Office. (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Changes

We reserve the right to change the delivery terms and conditions. Before ordering, the customer must read the valid delivery terms. For more information on the processing of HIMA’s personal data, please refer to the Privacy Statement on our website.